Trøste Bounty til den syke..
Det ble #Bounty sjokolade som ble første valget på «bake» listen min i går kveld. Den deilige sjokoladen med kokos inni. Jeg vet jeg lovet dere Twix, og den kommer:) Det er ikke alltid ting går som planlagt, det har jeg smertelig erfart de siste dagene.
Men noen ganger er det faktisk til det beste. Håper de uplanlagte hendelsene denne helgen, snur seg til noe bra selv om det var trist at kjæresten havna på sykehus. Forhåpentligvis finner de ut hva som er galt, og han blir frisk igjen fort:)
I mens må vi smøre oss med tolmidighet og trøste så godt vi kan. I går ble det kjøpe snacks på sykebesøk. I dag blir det hjemmelaget.
Her skal dere få oppskriften på #hjemmelaget trøste Bounty 😉

250 g kokosmasse ( En pose)
400 g kokosmelk/krem. (en boks)
100 g melis
300 g sjokolade
50 g Delfiafett
Eventuelt hvit sjokolade til pynt.
Fremgangsmåte:
Bland kokos og melis i en bolle

Tilsett kokoskremen. Du kan også bruke kokosmelk, men kremen er mer fyldig og mer smak av kokos.

Kle en passelig form ca 20×20 -23×23…med alufolie eller plastfolie-
Ha massen oppi forma og trykk godt ned.

Legg i fryseren i ca 1 time
Ta opp, hvelv massen på en skjærefjøl og skjær passelige biter.

Smelt sjokolade og delfiasmør i micro eller i vannbad.
Dypp kokosbitene i sjokoladen så du får fine konfektbiter. Legg på bakepapir eller rist. (Legger du på rist, må du fryse ned bitene på rista for å få de av igjen .)



Pynt med smeltet hvit sjokolade på toppen.


Nå er boksene fylt og klare til frakting til sykehuset……

#bountysjokolade, #bounty, #sjokolade, #hjemmelaget, #godteri, #godis, #hjemmelagetgodteri, #kos, #fredagsgodteri, #snacks
God fornøyelse…..nam nam….
Du vil kanskje også like
Hvordan sprøyte roser på cupcakes og kaker? MINI KURS <3
15. mars 2016
Smørstekte asparges.. nam <3
14. mars 2016
3 kommentarer