Lavkarbopizza med kylling og Creme fraishe
Lavkarbopizza med kylling og creme fraishe.
Det er lørdag og tid for kos:-)
Selv om man går på en lavkarbodiett, betyr ikke det at man ikke kan kose seg.
Denne pizzaen smaker kjempegodt, og jeg kjenner ikke store forskjellen altså.
Nydelig pizza, absolutt verdt å teste ut.
Det kommer flere oppskrifter etterhvert på lavkarbo pizza. Jeg har testet ut forskjellige typer bunner, så bare følg med.
Her skal du få oppskrift på første bunn:
Lavkarbo pizza bunn.
Denne oppskriften brukte jeg til en 24 cm rund form.
Ønsker du bunnen tynnere, kan du enten lage 2/3 av oppskriften, eller du kan bruke en litt større form.
3 egg
3 ss. cottage cheese
3 ss. kokosmel
3/4 ts. bakepulver
3 ts. oregano
3/4 ts salt
Fremgangsmåte:
Bland alt sammen med en stavmikser og hell det over i en bakepapirkledd form.
Forstekes på 200 grader til gylden farge, ca. 10-15 minutter.

Lag sausen.
Pizzasaus:
1 beger creme fraiche
1/2-3/4 rød chili, finhakket
1/2 kinesisk hvitløk, finhakket
frisk timian, finhakket
salt og nykvernet sort pepper

Etter at sausen er kommet på, er det bare å fylle med god raspet ost og deretter ditt favoritt fyll.
Jeg brukte:
Cherry tomater, grønn paprika, kyllingstrimler som er stekt lett på panna i godt smør,
rødløk i strimler, og for de som liker det litt spicy: Jalapenos,
I tillegg kan du selvsagt legge på noen pepperoni biter om du skulle føle for det.

Stekes til den er ferdig;) ca. 10-15 min. ved ca. 250 grader.

Lavkarbopizza med kylling er nå klar for å nytes.

Utrolig deilig!
Oppskrift på en annen lavkarbo pizza her.
Du vil kanskje også like
Firkløverkake, superenkel og kjempegod <3
30. april 2016
Cloud bread – eller Oopsie om du vil – Lavkarbo
13. oktober 2017