Torsk i form med grønnsaker og pesto, med potetmos. Nydelig <3

Fisk er alltid sunt – og det er godt. Mange måter å tilberede de på. Denne retten er både sund og lett, og ikke minst – nydelig god. Pesto kan du enten kjøpe på glass i butikken eller du kan lage det selv.
Jeg serverer potetmos til denne retten, det er helt nydelig.
Saus blir det av kraften i formen, så det er ikke nødvendig med ekstra saus til.
Oppskrift på potetmos finner du HER
Oppskrift til 2 personer:
350 gr torskefilè uten skinn og ben
1 gulrot i tynne strimler
1 1/2 paprika i strimler
1 hvitløks fedd i tynne skiver
2 sjalottløk i tynne skiver
olivenolje
sitron
salt
pepper
1/2 buljongterning
1 1/2 dl vann
grønn pesto
Skjær gulrot og paprika i tynne staver. Løk og hvitløk i tynne skiver.


Finn en ildfast form som du har litt olivenolje i. Ha så grønnsakene over i formen sammen med løken.
Lag buljong av terning og kokende vann. Fyll i formen.
Ha salt og pepper på fiskestykkene og legg disse over grønnsakene. Sprut litt sitron over fisken, før du har pesto på toppen. Avslutt med litt olivenolje over det hele.



Nå skal formen settes inn i for varmet ovn på 200 grader i 20-30 minutter med folie over.


#fisk #torsk #middag #deiligfiskemiddag #potetmos #sunt #hjemmelaget #torskmedpesto #ovnsbakttorsk
Serveres med for eksempel potetmos eller ris. – Nydelig <3
Du vil kanskje også like
Better than sex cake med devilsfoodcake som bunn
20. februar 2016
Hvitløksbrød til supper og gryter- deilig og hjemmelaget <3
30. mai 2016
4 kommentarer