Fisk & sjømat

Torsk i form med grønnsaker og pesto, med potetmos. Nydelig <3

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Fisk er alltid sunt – og det er godt. Mange måter å tilberede de på. Denne retten er både sund og lett, og ikke minst – nydelig god. Pesto kan du enten kjøpe på glass i butikken eller du kan lage det selv. 

Jeg serverer potetmos til denne retten, det er helt nydelig.

Saus blir det av kraften i formen, så det er ikke nødvendig med ekstra saus til. 

Oppskrift på potetmos finner du HER

 

Oppskrift til 2 personer:

 

350 gr torskefilè uten skinn og ben

1 gulrot i tynne strimler

1 1/2 paprika i strimler

1 hvitløks fedd i tynne skiver

2 sjalottløk i tynne skiver

olivenolje

sitron

salt

pepper

1/2 buljongterning

1 1/2 dl vann

grønn pesto

 

Skjær gulrot og paprika i tynne staver. Løk og hvitløk i tynne skiver. 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Finn en ildfast form som du har litt olivenolje i. Ha så grønnsakene over i formen sammen med løken.

Lag buljong av terning og kokende vann. Fyll i formen. 

Ha salt og pepper på fiskestykkene og legg disse over grønnsakene. Sprut litt sitron over fisken, før du har pesto på toppen. Avslutt med litt olivenolje over det hele.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Nå skal formen settes inn i for varmet ovn på 200 grader i 20-30 minutter med folie over.

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
#fisk #torsk #middag #deiligfiskemiddag #potetmos #sunt #hjemmelaget #torskmedpesto #ovnsbakttorsk

 

Serveres med for eksempel potetmos eller ris. – Nydelig <3

 

4 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet godtar du vår bruk av informasjonskapsler.