Endelig kan urtene komme ut <3

Endelig er sommeren her <3 og krydderurtene er kommet i urner på balkongen.
I dag har vi hatt 27 grader i skyggen på det meste…så fantastisk deilig <3
Selvfølgelig kan vi ikke være for sikre på at det ikke blir kaldt igjen, så planter må enda passes på. Sommermåneden er iallefall i gang! – Vi skriver 1. juni i dag <3
Jeg elsker ferske urter. Det er det aller beste når man skal lage mat – synes jeg. På vinteren har jeg urter inne på kjøkkenet. Men nå på sommeren kan de plantes ute i krukker og kar. Når de er «brukt opp» kan du klippe dem helt ned, da kommer de som regel igjen.
Jeg kjøpte en ny spennende plante i dag, Physalis.. Det er de bittesmå oransje fruktene inni nesten sånn papiraktige blader som du bretter tilside før du spiser dem. Jeg er veldig spent på denne planten. Det er første gang jeg prøver den. De sier at den vokser villig og gir mange bær iløpet av sesongen. Spennende 🙂

Har plantet forskjellige krydderurter i samme potte. 2 potter. Det kan hende – og jeg håper jo det…at jeg må skille dem etterhvert fordi de blir store.
Jeg synes det er veldig spennende og fantastisk å lage ting fra egen hage.
På høsten høster vi både bringebær, plommer, epler, rips, stikkelsbær og moreller fra egen hage.
Håper jeg kan inspirere deg til å bruke ferske urter i matlagingen. Det er jo såååå godt <3
Ha en fantastisk kveld!

Litt blomster må også til. kos <3

#urter #urterute ##urterikasserogurner #sommerblomster #sommer #deilig #varmt #lagmatmedferskeurter
Du vil kanskje også like
Plommelikør – Deilig og hjemelaget til jul<3
13. september 2016
Pannacotta med sjokolademousse – verdens beste dessert!
12. mars 2016
Én kommentar